grywalizacja, część 2
Punkty, osiągnięcia, rywalizacja – to ostatecznie zamienia się w banknoty płynące na konto twórców gier. Ale co to ma wspólnego z grywalizacją i co mają do tego te liczby?
Pokażę Ci jak wprowadzić elementy grywalizacji u siebie w biznesie. A dlaczego warto wprowadzać elementy gier u siebie?
- $43 400 000 000 – tyle przychodu stworzyły gry wideo w USA w 2018r. Dużo? Mało?
- Tutaj pojawia się porównanie z naszego podwórka: $25 590 000 000 – tyle Polska wydała w 2019 na… całą służbę zdrowia. Na wszystkich lekarzy, szpitale, personel, dofinansowania, itd. Dużo? Mało?
Ciężko oceniać, czy powinno być więcej, czy jest ok. To pokazuje tylko rozmiar branży gier. Prawie 2 razy więcej.
Lubimy wydawać na rozrywkę; uciekamy od nudzenia się.
Żeby nie zanudzić odbiorcy wprowadzamy coraz więcej elementów gier do naszego życia.
A jak wzbogacisz swój biznes/stronę/blog o elementy gier?
1. Rzuć wyzwanie
Dobre gry, książki i filmy mają wspólną cechę. Bohater dąży do celu, po drodze spotyka przeciwności.
Im większy wróg tym bardziej mu kibicujemy. Co to ma do nas?
Oczywiście rzucanie kłód pod nogi nie jest dobrym pomysłem jeśli chcemy zatrzymać klientów.
Co zamiast?
Jeśli sprzedajesz – możesz pomyśleć o wprowadzeniu ograniczenia czasowego, albo ilościowego.
- Ten produkt jest dostępny w promocji tylko przez 20 godzin.
- Ostatnie sztuki! Zaraz zniknie z półek.
- Wyprzedaż rocznika 2019!
- Mamy tylko 1 sztukę w magazynie.
Uważaj z ograniczeniami. Jeśli sprzedajesz coś przez 20 godzin, to kiedy licznik dojdzie do 0 – nie ustawiaj go na nowo.
Dlaczego? Wtedy ucierpi wiarygodność.
Poczucie mijającego czasu lub braku rzeczy na magazynie przyspiesza decyzje.
2. Zbierz je wszystkie
Jesteśmy zbieraczami. Lubimy kolekcjonować rzeczy. ‘To może się przyda, może tamto’. Jak to ma się do gier?
Często w grach są odznaki do kolekcjonowania lub zbieramy punkty. Im więcej punktów tym jesteśmy ‘lepsi’.
Tutaj pułapką może być dodanie zbyt wielu elementów. Tak, że zasłonią główny cel.
Co możesz wprowadzić?
- Facebook pokazuje odznaki w grupach i na stronach, typu ‘Założyciel’, czy ‘Lider wśród fanów’. To motywuje niekt órych do większej aktywności
- Za rejestrację otrzymasz 100 pkt na następne zakupy.
- W naszych artykułach ukryliśmy kody. Znajdź 5, a ta torebka będzie twoja.
- Każda wydana złotówka to 1 pkt na karcie
- Kupiłeś już 10 rzeczy u nas – oto rabat dla Ciebie.
Jakie inne wyzwania można prosto wprowadzić?
- Odwiedzaj nasz sklep codziennie przez 5 dni, a dostaniesz 20% zniżki
- Zaproś 5 znajomych do promocji, a zdobędziesz rabat.
Żeby Cię nie zanudzać i przytłaczać, więcej w kolejnej części 😉
Co Ci się najbardziej przyda?